WARSZTATY „INDYWIDUALNA PRACA TERAPEUTYCZNA Z DZIECKIEM W KRYZYSACH RODZINNYCH I ROZWOJOWYCH”
Praca z dziećmi różni się od pracy z dorosłymi – przede wszystkim dlatego, że dziecko nie podejmuje terapii samo. Najczęściej zostaje skierowane na terapię przez osobę dorosłą – rodzica lub lekarza.
To oznacza, że dziecko nie powie o swoich kłopotach wprost, a na wiele ważnych kwestii nie ma wpływu. Mierzy się z różnymi zmianami związanymi z własnym rozwojem, ale też z historią i doświadczeniami swojej rodziny.
Ze względu na specyfikę pracy z dziećmi organizujemy dla psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi w wieku 6-12 lat dwudniowe szkolenie.
Dotyczy ono prowadzenia indywidualnej pracy terapeutycznej z dziećmi, w tym:
-
diagnozowania potrzeb dziecka z uwzględnieniem jego trudnych doświadczeń rodzinnych, jak: rozstanie rodziców, choroba alkoholowa, śmierć lub choroba bliskiej osoby,
-
specyfiki pracy z dzieckiem, w tym współpracy z rodzicami,
-
planowania adekwatnych działań terapeutycznych.
W trakcie szkolenia pracujemy też nad odnawianiem zasobów terapeutów. Wiemy, jak ta praca bywa wyczerpująca, a z drugiej strony – twórcza i ciekawa.
W sprawach organizacyjnych skontaktuj się z Julią Amarowicz-Pietrasiewicz.
WARSZTATY PT. „RODZICE SIĘ ROZWODZĄ – INDYWIDUALNA I GRUPOWA POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI. JAK POMÓC DZIECIOM, JAK POMÓC RODZICOM?”
Dla psychologów i pedagogów organizujemy dwudniowe warsztaty poświęcone pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, które pochodzą z rozbitych rodzin.
Jeśli planujesz pracę z dziećmi, których rodzice się rozstają, zapewne zastanawiasz się nad poniższymi kwestiami.
-
Jak mogę pomóc dziecku, którego rodzice rozstają się? Jakie są jego potrzeby?
-
Jaką formę pomocy mogę zaoferować? O czym mam pamiętać podczas indywidualnych spotkań? Kiedy pomocna jest pomoc grupowa?
-
Jak mam współpracować z rodzicami? Co mogę im zaoferować?
Podczas warsztatów omawiamy:
-
sytuację dziecka podczas rozstania rodziców – jego emocje, myśli i zachowania, a także role, których się podejmuje,
-
czynniki leczące w terapii indywidualnej i grupowej,
-
przykładowe techniki pracy z dziećmi przydatne w pracy indywidualnej oraz grupowej,
-
metodę pracy opierającą się na równoległej pracy terapeutycznej dziecka oraz jego rodziców.
W sprawach organizacyjnych skontaktuj się z Julią Amarowicz-Pietrasiewicz.
WARSZTATY PT. „TECHNIKI PRACY TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM”
To dwudniowe szkolenie organizujemy dla psychologów i pedagogów, aby wzbogacić ich warsztat pracy w terapii indywidualnej lub grupowej dla dzieci z różnymi
problemami emocjonalnymi.
Kładziemy nacisk na rozumienie przeżyć i potrzeb dziecka oraz stwarzanie szansy na korygowanie urazów, których doświadczyło.
Treści zaprezentowane podczas szkolenia przydadzą się zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.
Uczestnicy poznają różne techniki pracy, które mogą zastosować w poradniach, ośrodkach terapeutycznych i innych instytucjach pomagających dzieciom, uwzględniając sytuację rodzinną dziecka.
Na szkoleniu będziemy aktywnie zajmować się odpowiedziami na poniższe pytania.
-
Co mogę zaproponować swojemu młodemu pacjentowi?
-
Jaka forma pracy jest adekwatna podczas początkowych sesji, a co mogę zaproponować kończąc terapię?
-
Jak dziecko może skorzystać z tego, co mu proponuję?
-
Kiedy i na ile pracować dyrektywnie?
-
Co to znaczy „podążać za dzieckiem”?
-
Co mogę zaoferować w miejscu, w którym pracuję?
W sprawach organizacyjnych skontaktuj się z Julią Amarowicz-Pietrasiewicz.